Koh Samui - Koh Chang - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu Koh Samui - Koh Chang - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu

Koh Samui - Koh Chang

Door: Denice

Blijf op de hoogte en volg Denice

10 December 2016 | Thailand, Ko Samui

Hoi allemaal,

Hier weer een berichtje.

In het eerdere verslag hebben jullie kunnen lezen dat ik op Koh Samui was. Het weer werd steeds slechter en slechter, onweer en non stop regen. Floods everywhere!

Ik verbleef in chill inn beach hostel. Juist een hostel op het strand zodat ik daar lekker aan het strand kon liggen. Dit viel dus letterlijk en figuurlijk in het water. Overdag niet veel meer kunnen doen dan liggen, netflixen en stukje lopen voor wat eten. 1 avond ben ik uit geweest met een stel en een jongen uit Zweden. Er was een Thai bokswedstrijd in de buurt. Gaaf om te zien, ook erg jonge jochies die dit al doen. Omdat het weer zo erg was ben ik een dag langer op Koh Samui gebleven, te hoge golven om weg te komen met de ferry en vliegen vond ik nogal prijzig.
Eigenlijk zou ik na Koh Samui naar Koh Tao voor m'n duikbrevet. Ivm het weer de planning omgegooid. Omdat ik graag op het strand wil liggen hebben ik contact gezocht met Tommy Pas. Een vriend van Nathalie uit schagen. Hij vertelde mij dat Koh Chang een paradijs is met mooi weer. Samen met Angela (Canadese meisje) ben ik met de nachtbus naar Bangkok gegaan. Zo blij dat we samen waren, want we kwamen om 5 uur sochtends aan, dronken mensen, je wilt echt niet in je eentje door Bangkok lopen op dat tijdstip met je backpack op je rug... even gezeten en gegeten bij het hostel was Angela eerder had geslapen. Vanaf daar en Taxi naar de andere kant van Bangkok om vervolgens de bus naar Trat en ferry naar Koh Chang te pakken. Na een reis van 28! Uur uiteindelijk aan gekomen bij Tommy op Koh Chang! Zijn huis staat op het strand en ik kan hier blijven zo lang als ik wil. Samen wat gegeten en gedronken. Volgende ochtend werd ik wakker, lag er een briefje, verse koffie! En wauw, op het strand en super mooi weer, dat is even lekker wakker worden! Eerst gezwommen en daarna een stuk stand up paddling gedaan. Echt, zo genieten hier!
Daniel, jongen die ik in Bangkok had ontmoet is ook op Koh Chang. Savonds met hem en nog andere van zijn hostel uit geweest op lonely beach. Super veel backpackers daar. Wel weinig Nederlanders hier, vooral veel uit Zweden en Duitsland.

Met Tommy heb ik elke avond nog heerlijk gegeten, Ik vind dat ik goed Thais moet leren eten, oftewel pittig! Gister eten besteld met 4! Pepertjes, ja dan staat je mond echt in brand en je neus loopt, maar het eten is zo lekker. No way dat ik de aardappels met groente mis haha!

Voorlopig blijf ik lekker hier. Hele dag chillen op het strand. Wel ga ik vanaf nu in een hostel slapen. Wat meer onder de backpackers en het geeft Tommy ook meer ruimte. Echt een topper en super dat ik hier kon blijven.

Ps.zoals sommige weten hou ik erg van kokos.. er is nog geen dag voorbij gegaan dat ik niet iets met kokos heb gedronken; kokoswater, kokosshake, Malibu, pina colada..

Voorlopig geniet ik hier; Koh Chang; #paradijs

  • 10 December 2016 - 08:49

    Dyon:

    Goedemiddag Denice want het is bij jou middag maar bij mij ochtend.
    Is het mooi in Thailand? Zijn er ook leuke dieren? Heb je al slangen gezien want ik ben gek op slangen?
    Het gaat met mij goed.Gaat het ook goed met jou?
    Gr. Dyon
    En ook groetjes van Noël

  • 10 December 2016 - 08:55

    Annette:

    HOi Denice,
    Ik word al jaloers als ik je verslagen lees. Heerlijk he die vrijheid. Doet me denken dat wij zo rondliepen in Zuid-Amerika. En mensen kom je overal tegen, de mooiste ontmoetingen, laten leiden door de waan van de dag. Hoe relaxed en fijn is dat ....

    En met dit soort blogs heb je een fantastisch reisverslag waar je later nog bij kunt weg mijmeren.
    Dikke kus vanaf het grijze kikkerlandje. Wij hebben de Thaise klok in mijn mobiel gezet zodat ik de boys kan laten zien hoe laat het bij jou is. Dat vinden ze wel apart hoor. Wij zitten net aan het ontbijt en jij hebt al driekwart van je dag opzitten.

    Tot de volgende keer.
    xxx
    Annette


  • 11 December 2016 - 16:11

    Marja Huijberts :

    Je hebt al het een en ander meegemaakt in die twee weken dat je weg bent. Geniet nu maar van het mooie weer na de vele regen op Koh Samui. Doe voorzichtig, letvgoed op jezelf en vooral.....GENIET!!!
    Dikke kus van mama xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

17 Oktober 2017

Lombok Bali

17 Oktober 2017

Nusa Ceningan, Nusa Penida, Gili's, Lombok

26 Juni 2017

Bali
Denice

Ik vertrek 25 november naar Thailand. Start in Bangkok en reis daarna door Thailand, daarna Laos, Cambodja en Vietnam. En pak daarna graag Java, Bali en Lombok mee.

Actief sinds 10 Okt. 2016
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 19871

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: