Laos! - Reisverslag uit Hotan, China van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu Laos! - Reisverslag uit Hotan, China van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu

Laos!

Door: Denice

Blijf op de hoogte en volg Denice

15 Januari 2017 | China, Hotan

Ik zie dat er steeds meer tijd tussen mijn verslagen gaat zitten! Ik ga het proberen kort te houden.. maar zal lastig worden.

Oud&nieuw heb ik ook in Pai gevierd op een festival. Niet groot met wel leuk! Samen met Marlene en Tim. Maar ook anderen uit het hostel waar ik verbleef. Ik miste het aftellen en het vuurwerk... het was een 2daags festival, volgende avond dus weer heen geraakt.

Volgende dag op de scooter terug naar Chiang mai, waar Talisa (vriendin uit Nederland!) Met haar vriend was. Samen over de markt geweest en wat gegeten, volgende dag idem;)

Na Chiang mai ben ik met de slowboat naar Luang Prabang gegaan. Deze rit duurde 3 dagen. Met 1 overnachting op land bij de grens, dan de boot, 1 overnachting in Pakbeng (Laos) waar ik even heerlijk in een privé kamer verbleef. Met een groepje die ik op de boot had ontmoet verbleven we de 1e nacht in hetzelfde hostel. Volgende dag ben ik samen met Angela die ik in Pai al had ontmoet en ook in Luang Prabang was, naar een ander hostel gegaan.
Ik vond Luang Prabang niet zo veel aan. Vooral veel tempels...
Je hebt Utopia, waar alle backpackers chillen. En je kan bowlen. Wel nog naar een mooi uitkijk punt geweest.

Vangvieng
Volgende stad in Laos, zin om uit te gaan en daar staat dit stadje om bekend. Gratis wiskey tussen 8 en 9 in de eerste bar (naast het hostel) en daarna kan je door naar de volgende. Ik ontmoet elke keer mensen, maar te veel om allemaal te benoemen. Haha! Volgende dag naar een grot geweest met 3 jongens uit Nieuw Zeeland. Met hun ben ik de volgende dag meegereden naar Vientiane, hoofdstad van Laos. Zij hadden een auto gehuurd, maar gingen helaas alweer naar huis.

Vientiane
Ben ik nacht gebleven. Rond gelopen en naar de grote nacht markt geweest. Volgende dag bus richting Thakhek! Vip bus haha, deze is even heel anders dan vip in Thailand. Dit is een 'gewone' bus. Geen eten drinken en er was ook niet genoeg plek voor iedereen. Locals moesten op de trap of een geïmproviseerde plek zitten, zodat er plaats werd gemaakt voor de toeristen.

Thakhek
Dit is de plek waar je de Thakhek loop kan doen van 3 dagen. Een scooter tour door een deel van Laos. Daar zit in nu midden in, ben op dit moment bij de 2e overnachting. Vanochtend de zonsopgang gezien! De natuur is hier echt super mooi! En weinig toeristen die dit doen. Deze tour doe ik samen met Thomas, een man van 40 uit Engeland, die ik ook in Pai heb ontmoet. Morgen ochtend gaan we naar een grot, wat het hoogte punt van deze tour moet zijn. Je gaat met een bootje naar de grot.. ben benieuwd!

Laos is anders dan Thailand. Eten is ook goed, mensen zijn aardig en de natuur is fantastisch!

  • 15 Januari 2017 - 13:46

    Wil Droog:

    Wat een leuke verslagen Denice.We reizen zo een klein beetje met je mee.Heel veel plezier en pas goed op jezelf.Groetjes van ons uit Waarland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Hotan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

17 Oktober 2017

Lombok Bali

17 Oktober 2017

Nusa Ceningan, Nusa Penida, Gili's, Lombok

26 Juni 2017

Bali
Denice

Ik vertrek 25 november naar Thailand. Start in Bangkok en reis daarna door Thailand, daarna Laos, Cambodja en Vietnam. En pak daarna graag Java, Bali en Lombok mee.

Actief sinds 10 Okt. 2016
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 19891

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: