Rest Vietnam + volgende bestemming - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu Rest Vietnam + volgende bestemming - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu

Rest Vietnam + volgende bestemming

Door: Denice

Blijf op de hoogte en volg Denice

11 April 2017 | Myanmar, Rangoon

Nha Trang
Ik kwam savonds aan in Nha Trang. Heb 1 nachtje in een hostel doorgebracht. Waar snachts en volgende dag geen stroom was. Gelukkig had ik niks uitgepakt, maar mn kamergenootjes mochten alles in pakken bij kaarslicht. Maar zo lief als ik ben, heb ik geassisteerd met mn zaklamp. Ik ben daarna vertrokken naar het hotel die ik ook al had geboekt. Deze heeft namelijk een zwembad! Daar heb ik de dag doorgebracht en nog een beetje rond gelopen, wachten d op Johnny, want die had vertraging. Hij is hiervoor 3 weken in Indonesië geweest. Toen John er eindelijk was zijn we wat gaan eten en hebben we een drankje gedronken op het strand.
Volgende dag hebben we de backpacks in het hotel gelaten en zijn we gaan touren met de scooter. Door allemaal dorpjes en wilden eigenlijk slapen bij een eilandje. Maar op het eiland is er maar 1 hotel, die achterlijk duur is natuurlijk. En in dat dorpje was verde niks te vinden. Via maps en booking toch iets gevonden, maar stom de verkeerde kant op gereden. Volgende stad, weer niks te vinden.. toch maar weer terug. Hotel geboekt, omdat ik een schommel op het strand zag, verder de kamers niet gezien haha. Na een rit door het donker, moe en scheurende honger kwamen we aan. Niemand sprak engels en ze dachten eerst dat we alleen om de wifi vroegen... Uiteindelijk konden we meelopen.. komen we op het strand: eigen hutje! ! Ik was zoo blij als een kind! Zooo'n mooie plek! Hier moesten we natuulijk ook de zonsopgang zien. Dus de wekker ging weer optijd. En ook weer; wat een plaatje. En wat waren er veel locals op het strand. Zwemmen, sporten en genieten van de mooie kleuren.
Na het ontbijt weer terug naar Nha Trang. Backpacks ophalen en door naar een ander/goedkoper;) hotel. Volgende dag met de bus door naar Dalat, een plaats in de bergen dus ook een stuk kouder!=lange broek en vest.

Dalat
Aangekomen in Dalat hebben we eerst een koffie (ijskoffie, caramel frappé is onze favoriet!) Daarna naar de homestay gelopen.. die we op boeking hadden gevonden konden we dus niet vinden, dus uiteindelijk bij een andere naar binnen gelopen. Deze was nog helemaal nieuw! Net 2 maanden open, en wat zag het er leuk uit. Via tripadvisor zijn we naar een café gegaan wat een doolhof was, je kon op verschillende manieren naar boven en beneden, lol gehad, omdat ik bijna niet door een gat kon. Jaa, voor degene die het zich afvragen omdat ik hier niet sport; ik ben aangekomen.
In Dalat was er 1 ding we per se wilden doen, namelijk canyoning. Abseilen, cliff springen, glijbaan en wasmachine (abzeilen door een waterval, uiteindelijk val je in het water,wordt je door het water meegenomen en kom je als een verzopen verdwaalde kat boven water, en ik dus ook proestend doordst er water in me keel was gekomen, maar Super gaaf om te doen! Enige jammer was dat we een super grote groep hadden waardoor je veel moes wachten.

Mui Né
Met de easyriders zijn we van Dalat naar Mui Né gegaan. Wat toeristische plekken bezocht; een huis met allemaal aparte kamertjes en bijzondere weggetjes. Grappig gemaakt, maar niet mijn ding. Barste van de russen. Daarna zijn we naar een kabelbaan gegaan, heel mooi uitzicht over Dalat. Ook langs een tempel geweest en een meer. Bloemenkas en zijde fabriek. Ook tof om te zien hoe dat in zn werk gaat. En ik heb daar een gebakken rups gegeten! Best lekker!
Onderweg hebben we in een accommodatie geslapen die de riders hadden geregeld. Die avond en hele nacht heeft John last van voedselvergiftiging gehad. Alles kwam eruit. Qua lunch hadden we ieder wat anders gegeten..
Volgende dag weer door achterop de motor. Langs watervallen, Jack fruit plantage, zandduinen en vissersdorpje. En we werden bij ons hotel die we hadden geboekt af gezet. Bij het hotel hadden we een gratis upgrade gehad. Niet normaal grote kamer met regendouche, bad, balkon.. helaas konden we hier niet nog een dagje blijven en zijn we ergens anders naar toe gegaan. Ook prima met zwembad!


Volgende dag door naar Ho Chi Minh City
Daar hebben we veel rond gelopen, markten bezocht. Natuurlijk het museum. En een drankje gedaan in de skybar. Super duur, maar het uitzicht was het zeker waard!
Na ho chi minh met het vliegtuig door naar het eiland Phu quoc.

Phu Quoc
We hadden een vroege vlucht (07:05) dus kwamen ook mooi optijd aan. Door het personeel werden we super leuk ontvangen! Na het ontbijt hebben we met de scooter getourd. Volgende dag ook scooter gehuurd en onderweg een enorme tropische bui op ons gehad. Bij het tankstation verkochten ze mooie stippenponcho's, daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. Savonds met een meid die ik daar ontmoette wat gegeten. Daar was ook de meid die in het hostel werkt met een (gay) vriend. Na het eten zijn we naar een karaoke gegaan. Je krijgt je eigen kamer met tv en microfoon en zingen maar! Grappig, maar ik kan zoooo niet zingen. Maar in Vietnam maakt dat allemaal niet uit haha! Als het maar hier blijft. Daarna zijn we verschillende plekken afgeweest om uit te gaan, maar was overal erg rustig. Wss ook door de regen van die dag. Uiteindelijk toch een drukkere tent gevonden waar we gelukkig ook konden dansen.
Dag erna wat later dan normaal ons bed uit, maar wel weer lekker op de scooter langs stranden en dorpjes. Inmiddels hebben we zo goed alshet hele eiland gezien. Het weer viel helaas ook tegen, dus planning die we in ons hoofd hadden om lekker lang hier te blijven, aangepast. Ik wilde namelijk nog wel graag naar de Mekong Delta. Dus rit erna toe geboekt!

Can Tho / Mekong Delta
Tijdens de rit (bus,boot, bus) hebben we een stel ontmoet die samen met haar moeder en tante aan het reizen waren. Wij hadden op aanraden van hun zelfde hotel geboekt zodat we savonds nog wat samen konden eten of spelletje doen. Helaas ging dit niet door. Wij hadden geboekt, maar toen we aan kwamen was er geen plek.. iemand had namelijk niet uitgecheckt omdat hij ziek was.. Lekker dan..
Uiteindelijk hebben zij een ander hotel geregeld en taxI daar naar toe betaald. Wel hadden we meteen de tour met drijvende markt geboekt. Dus de volegende dag werden we om 5 uur opgehaald voor de tour. Erg leuk! Met een bootje over het water langs de drijven markt, ricenoodle fabriek en een dorpje door. Heel rustgevend, dus op de terug weg viel ik in slaap op de boot haha!
De trip terug naar Ho Chi Minh City hebben we bij de buren geboekt. Hotel waar we zelf zaten sprak geen engels.. dat vind ik soms zo irritant! Vaak is het wel 'lang leven Google translate' maar praten is toch makkelijker.

Ho Chi Minh City
Eigenlijk hadden we hier wel alles gezien, maar wilde toch nog wel graag naar een puppet show! Vorig x waren we net te laat. Nu nèt op tijd! Grappig om te zien, poppen die in het water dansen. Met muziek enz. Je verstaat er geen reet van, maar was wel ff nieuwsgierig hoe het zou zijn. Laatste nacht hebben we doorgebracht bij een hotel dichtbij het vliegveld, zodat we daar lopend heen konden.
Lopen door grote steden in Vietnam is trouwens een leuke uitdaging. Gewoon doorlopen, tussen alle scooters door!
Mijn vlucht ging sochtends, ik ben nu in Myanmar!!

Yangon
Vandaag hier aangekomen. Wel flink wennen. Bloedheet, bijna geen toeristen, dus weer lang leven het staren. Ik heb een beetje rond gelopen en kwam bij een grote shoppingmall. Daar kwam ook een man naar me toe dat ik zo mooi was en of ik met m op de foto wilde. Daar heb ik vriendelijk voor bedankt..
13 tot enet 16 april is hier het waterfestival. Dit betekend dat er geen openbaar vervoer mogelijk is. Leuk om het festivalet te maken, maar dst betekend dat ik dus tot die tijd sowieso hier vast zit.. aansluitend is boedistisch nieuwjaar, tot de 22ste. Hopelijk ben ik de 22ste optijd in Mandalay om mijn vlucht naar Bangkok te halen! Want daar zie ik mn zus!!
Dus ik heb geen idee hoe mijn reis nu hier zal verlopen...

Liefssxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Rangoon

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

17 Oktober 2017

Lombok Bali

17 Oktober 2017

Nusa Ceningan, Nusa Penida, Gili's, Lombok

26 Juni 2017

Bali
Denice

Ik vertrek 25 november naar Thailand. Start in Bangkok en reis daarna door Thailand, daarna Laos, Cambodja en Vietnam. En pak daarna graag Java, Bali en Lombok mee.

Actief sinds 10 Okt. 2016
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 19872

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: