Meditatie - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu Meditatie - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu

Meditatie

Door: Denice

Blijf op de hoogte en volg Denice

22 Mei 2017 | Indonesië, Bogor

Jaa ik leef nog!

Dagbeschrijving;

04:00 de eerste 10 bellen, tijd om op te staan
04:20 volgende reeks bellen om je klaar te maken voor de meditatie
04:30-06:30 mediteren
06:30 ontbijt
Pauze tot 08:00
08:00-11:00 mediteren in de hal, elk uur 5 min pauze, soms mocht je na het eerste uur ook in je kamer mediteren ipv in de grote hal.
11:00 lunch
Pauze tot 13:00
13:00- 17:00 mediteren, ook met korte pauzes. Maar wel elke x een uur achter elkaar. Soms ook de mogelijkheid om in je kamer te mediteren.
17:00 Tea time; kopje thee met 1 stuk fruit (banaan, halve appel, halve dragonfruit of papaya)
18:00-19:00 mediteren in de hal
19:00-20:30 discourse in kleine hal (video met uitleg van een buddha)
20:30-21:00 mediteren in de hal
21:00 take rest!

Maar het is me gelukkig heel erg mee gevallen! Tuurlijk ook wel zware momentjes. Maar echt bijzonder om mee te maken. Ik deelde de kamer met 2 andere meiden en je leeft echt 10 dagen langs elkaar. Geen oogcontact of wat dan ook. Zwaarste aan de meditatie vond ik dat je tijdems het mediteren niet meer mocht bewegen. Voor geen enkel kriebeltje of als je pijn in je been ofzo kreeg. Heb wel last van me rug gehad. Wel na de 2e dag om een een rugleuning gevraagd. Maar leerzaam over jezelf, geeft rust. En zo blij toen we weer mochten praten, veel gelachen en leuke mensen ontmoet!

Het eten was echt supergoed verzorgd. Ontbijt ook met toast en verschillende soorten beleg. Maar meestal ook iets van rijst of noodles. Lunch ook, ondanks alles vegetarisch, gevarieerd en prima. Savonds alleen fruit. Eerste 2 avonden kregen we 2 bananen. Daarna 1. En heb 3x niks gegeten. Omdat het papaya was, wat ik echt heel vies vind (smaakt naar zweetvoeten) en 2x dragon fruit en daar zit geen smaak aan. Dus mn buurvrouw daar blij mee gemaakt.

Het gevoel wat je hebt na de meditatie is niet te beschrijven, zo blij! Blij dat je weer mag praten, blij dat je het hebt volgehouden.

Op dag 9 mochten we savonds weer praten. De volgende dag hoeften we maar 3x te mediteren en verder meer vrije tijd. Volgende ochtend wel weer op tijd mediteren, maar na het ontbijt moest je wat schoonmaken (iedereen kreeg een taak) en mocht je gaan.

• 13 Juni 2017 - 14:53

Marja Huijberts: