Java - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu Java - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu

Java

Door: Denice

Blijf op de hoogte en volg Denice

25 Mei 2017 | Indonesië, Yogyakarta

Java

Bogor
Na de meditatie ben ik samen met Esther in Bogor gebleven. Een kijkje genomen bij de botanische tuinen. Op dat moment bestond dit zoveel jaar dus druk en party tenten. Gezellig gezeten en op de terug weg een flinke tropische bui over ons heen gehad, nat tot en met ondergoed en al!

Bandung
Volgende dag ben ik door gegaan naar Bandung. 2 nachtjes gebleven, 1 volle dag waarin ik een motor tour heb gedaan  (achterop de motor). Eerste stop was de white krater (vulkaan). Met een busje,met nèt ff te veel mensen, werden we naar boven gebracht. Daar aan gekomen paar trappen naar beneden naar de krater. Er wordt aangeraden iets voor je mond te dragen omdat de gassen giftig zijn. Maar we willen natuurlijk ook leuke foto's, zonder jaar voor je mond. De gids raadde aan niet langer dan een half uur daar te blijven  ivm de gassen. En idd na een tijdje voel je je wat misselijk worden en hoofdpijn. Dus weer terug naar de gids. Erg mooie rit door de bergen. Volgende stop bij de theeplantages. Super groot en groen! Daarna naar de hotsprings, Maar dit was niet zo mooi, dus eigenlijk meteen weer doorgegaan. De aardbeien velden  was de laatste stop, Daar mocht je zelf je aardbeien plukken, lekker!

Yogyakarta
Volgende ochtend met de trein naar yogyakarta, lange rit, Maar goed te doen. In yogyakarta waren ook een aantal meiden die ik met de meditatie heb ontmoet, 's avonds wat met hun gegeten en de volgende dag met een groep met een privé taxi naar de zonsopgang op een heuvel. De zon kwam op achter een vulkaan, super mooi! Daarna naar de bekendste tempel van Yogyakarta; Bodurboduro. Op dat moment was er een schoolreis, met kinderen die nog nooit blanke mensen hadden gezien. Vervolg; ze wilde allemaal op de foto. Nu zou je denken leuk, nou nee! Kon geen stap meer zetten,of zelf foto's maken. Ik dacht toch echt dat de tempel de attractie was en niet ik! Nooit van me leven dat ik beroemd wil worden!

Bromo
Volgende dag ben ik alweer door gegaan. Hoewel je veel langer in yogyakarta kan blijven, wat de meeste ook doen. Maar nu ging ik samen met 3 meiden (Rianne, Shams en Katja) door naar de Bromo. Zij hadden de accommodatie al geboekt, scheelde voor mij ook weer geregel. Aangekomen in Probobolingo, was er geen grab/uber/ goJek te vinden (apps voor goedkope taxi) dus met een soort privé taxi richting de bromo, eerst een stop bij een kantoor, waar ze persé een tour aan wilde smeren, maar dat wilden we niet. We wilden het zelf doen, is een iets langere hike, Maar je kan zelf de tijd en plek bepalen van de zonsopgang. Het verblijf was echt primitief en koud!! Sochtends geen electriciteit, fijn... en het ontbijt waar we om aan gevraagd hebben we ook niet gekregen. Gelukkig had ik nog wat kadetjes bewaard van de dag ervoor! Het was een beste hike, maar wat een mooi uitzicht over de Bromo! En ook de rest van de omgeving was erg mooi! De Bromo zelf zijn we niet op geweest, omdat we hierna ook door gingen naar de Ijen. Na de hike flink ontbeten (buffet) en daarna door richting Ijen.

Ijen
De rit hier naar toe was met een minibusje. En onderweg ook een stop in een kantoor met een man die hoe dan ook een tour aan wilde smeren, met de bluefire. Wij hadden gehoorde dat the bluefire er niet altijd is.. plus als je daar naar toe wilde, moest je om 1 uur snachts beginnen met hiken.. Wij besloten om niet naar de bluefire te gaan. Om 4 uur sochtends vertrokken we (inclusief ontbijt;)). Het was een zware, zware hike om hoog, non stop stijl omhoog! En ja ik werd weer lekker geconfronteerd met mijn super slechte conditie van nu.. Maar WAUW!!! Zoo verschrikkelijke mooi en immens groot!! The bluelake konden we nog niet zo goed zien omdat het bewolkt was. We besloten aan de rand te zitten en te ontbijten. En jaa, wat een geluk, de wolken trokken weg. Na heel wat foto's dezelfde weg weer terug.. En daarna door naar Bal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

17 Oktober 2017

Lombok Bali

17 Oktober 2017

Nusa Ceningan, Nusa Penida, Gili's, Lombok

26 Juni 2017

Bali
Denice

Ik vertrek 25 november naar Thailand. Start in Bangkok en reis daarna door Thailand, daarna Laos, Cambodja en Vietnam. En pak daarna graag Java, Bali en Lombok mee.

Actief sinds 10 Okt. 2016
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 19894

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: