Bangkok-Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu Bangkok-Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu

Bangkok-Koh Samui

Door: Denice

Blijf op de hoogte en volg Denice

02 December 2016 | Thailand, Ko Samui

Hier weer een verhaaltje, ik ga het proberen 1x in de week bij te houden.
- Bangkok Hotel: Rikka Inn vervolg
Na de pannenkoek ben ik met een tuktuk naar een skybar gegaan. Daar heb ik een drankje gedronken met Rick, een jongen die ik op het vliegveld had ontmoet. 24 jaar uit Rotterdam. Daarna weer met de tuktuk terug en lekker gaan slapen.

De tweede dag wilde ik de Co van Kessel fiets tocht doen. En wilde dit wel proberen met de bus. Ik uitgezocht welke bus ik moest hebben. Zit ik in de bus, gaat deze over de brug de rivier over. Ik wist dat dit sowieso niet moest, oftewel ik zat wel in het goede nummer, maar de verkeerde kant op. Na lang wachten toch maar een taxi terug genomen. Uiteindelijk was ik dus te laat om nog naar de fietstocht te gaan, dan maar even wat eten. Daar ontmoette ik Daniël, een jongen uit LA.

Savonds contact gezocht met een Nederlandse meid Soumia die Jeroen (vriend uit Nederland) had ontmoet in Thailand. Samen met groep andere Nederlanders uit geweest op Koh San Road.
Zoveel mensen ontmoet, onder andere Fabia. We hadden allebei de fietstocht voor de volgende dag gereserveerd, dus deelden een taxi richting Co van Kessel. Erg leuke tocht door smalle straatjes en langs tempels. Kasja, een meisje die Fabia toevallig kende deed ook de tocht. Met z'n 3en hebben we de boot terug genomen richting Koh san Road. Met Fabia heb ik wat gegeten, Daniël en nog een jongen schoven later bij ons aan en zijn we ook weer uit geweest.

De volgende dag wilde ik nog heel graag naar het Paleis, maar had ook mijn ticket richting Koh Samui geregeld. Dus moest erg op de tijd letten. Moet je gewoon niet doen... Het was daar zo druk! En kon ook niet naar de liggende Buddha.. Het was daar zo druk met allemaal rouwende mensen voor de koning, uiteindelijk terug gegaan.. Dus wil graag nog een x terug naar Bangkok om hier nog even de tijd voor te nemen.

- door naar Koh Samui
Met de nachttrein ben ik naar Koh Samui gegaan. De bedden worden in de trein voor je opgemaakt. Prima gelegen, maar niet diep geslapen, je schommelt namelijk de hele tijd heen en weer. Schuin boven met lag een meisje uit Amerika, Leza. Na de trein moesten we de bus naar de boot. Daarin ontmoette ik Angela, 29 uit Canada. En Sean, 35 uit Amerika. Sean woont en werkt op Koh Pha Ngan. Hij geeft daar onder andere Thai boks lessen, heb zijn kaartje gehad. Lijkt me namelijk ook erg leuk om te doen. Dus zal zeker even contact zoeken als ik daar ben.


De eerste 2 dagen op Koh Samui verbleef ik in US Hostel. Na lekker liggen op een zitzak heb ik mijn was gewassen en ben ik het dorpje in gegaan. Over het strand gelopen en heerlijk gelegen aan het strand op een zitzak.
Volgende ochtend heb ik een scooter gehuurd en contact gezocht met Angela. Samen haar het eiland over gereden en de watervallen bezocht. Beide avontuurlijk, dus wilde niet over de gewone weg richting de watervallen. Maar door de jungle. Paden waren opzich duidelijk en sommige stukken had je een touw nodig om omhoog te komen of je aan vast te houden. Zwaar maar leuk en mooie uitzichten onderweg. Beide hadden we het idee bij een groot 'Natural Swimmingpool' uit te komen. Maar die was uiteindelijk erg klein.
Samen nog wat gegeten in het dorpje vlakbij mijn hostel.
Ik zou daarna lekker gaan slapen, maar toen ik op m'n kamer kwam vroegen paar Zweedse meiden of ik met hun mee uit wilde.. Dus dacht waarom niet. Samen met 3 Zweedse meiden, 1 Spaanse en 2 Duitse jongens uit geweest. Buckets gedronken. Oftewel een emmer met bijvoorbeeld Wodka redbull voor 100Baht=€2,60

Nu ben ik in een ander hostel Chill Inn Beach hostel op aanraden van Jeroen. En ja het is heel chill hier, alleen slecht weer vandaag:( hele dag bewolkt en regen...



  • 02 December 2016 - 18:51

    Wil Droog:

    Wat een leuk verslag Denice!Zo blijven we op de hoogte van waar je bent en wat je doet.Heel veel plezier en gezellige reisgenoten toegewenst.De eerste week is dat alvast gelukt.Groetjes van ons.

  • 02 December 2016 - 19:49

    Marja Huijberts :

    Wat heb je al veel mensen ontmoet. Leuk dat ik kan lezen wat je allemaal gedaan hebt en wat je nog van plan bent. Miss you.....love you!

  • 03 December 2016 - 13:59

    Catrien :

    Wat een ervaringen en indrukken. Leuk om een beetje mee te reizen !

  • 07 December 2016 - 12:41

    Arisca:

    Jeej ! Super leuk, denice!! Wat een avontuur zo zeg. Enjoy en ik zie je SNEL! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

17 Oktober 2017

Lombok Bali

17 Oktober 2017

Nusa Ceningan, Nusa Penida, Gili's, Lombok

26 Juni 2017

Bali
Denice

Ik vertrek 25 november naar Thailand. Start in Bangkok en reis daarna door Thailand, daarna Laos, Cambodja en Vietnam. En pak daarna graag Java, Bali en Lombok mee.

Actief sinds 10 Okt. 2016
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 19906

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: