Laos; Thakhek loop, Jungle! 4000 islands - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu Laos; Thakhek loop, Jungle! 4000 islands - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu

Laos; Thakhek loop, Jungle! 4000 islands

Door: Denice

Blijf op de hoogte en volg Denice

21 Januari 2017 | Laos, Don Det Tok

Thakhek loop vervolg;
Volgende ochtend zijn we om 8 uur naar de grot gegaan. Zodat wij in het eerste bootje konden. Samen met een Franse jongen. Er kunnen maximaal 3 personen in het bootje en dan was het ook het goedkoopste. De grot (Konglor cave) is echt super groot! Continu alleen maar vol bewondering om me heen gekeken. Sommige stukje waren verlicht, verder was het donker, maar we hadden wel een lichtje op ons hoofd. Na de grot zijn we terug gereden naar Thakhek. Dit was een minder mooi stuk qua natuur.

'S avonds wilde ik de sleeping bus naar Pakse nemen. Tickets hiervoor kan je pas na half 11 savonds halen, de bus komt uit Vientiane en dan weten ze pas hoeveel plek er is. Rond 10 uur naar het bus station gegaan en gevraagd voor de tickets; Fully booked. Dat word dus een local bus nemen. De bus van 10 uur was aan het wachten op ons. Ik was samen met 2 Franse mannen en een Duits stel. Volgens maps was het 9 uur rijden. Dus we namen deze bus.
Gevolg: bus was veel sneller en kwamen om 03.30 uur aan in Pakse. Alles dicht. Samen met de 2 Fransen mannen ben ik naar hun guesthouse gegaan. Maar alles was dicht. Daar hebben we geroepen aan het hek en gelukkig werd een man wakker. Fully booked... dus ik vroeg heb je niet iets anders waar we kunnen slapen? Gelukkig konden we in een hangmat liggen..
Volgende ochtend natuurlijk op tijd wakker.. (niet echt geslapen)
Ik ben meteen naar Green discovery gelopen om de jungle tour te regelen die ik heel graag wilde doen. Ik wilde m regelen voor de volgende dag, omdat het een tour is van 3 dagen met veel hiken en ziplinen. Maar ik kon meteen mee! Dus super snel spullen in gepakt, een Padthai take away geregeld en gaan!

Tree top Jungle adventure!
Met een busje ging ik samen met een stel uit Canada, stel uit Duitsland, stel uit Frankrijk en een meid uit Nederland eerst naar een klein dorpje. Daar kreeg je je 'harnas' voor tijdens het ziplinen. Vanaf het dorpje hiken naar de jungle. En dan ook echt hiken; veel omhoog of naar beneden.. maar hoe gaaf! Lunch werd neergelegd op bananen bladeren en eten doe je met je handen. Heerlijk eten gelukkig, rijst groente, vlees. Daarna weer door hiken en op naar de ziplinen!
Zo gaaf het ziplinen, uitzichten onderweg; watervallen, bergen, bomen en mooi weer! Met een stok, die een soort van haak had moest je remmen. Maar met deze stok kon je ook jezelf sturen. Vervolgens, had niet mijn stok in de goede richting, waardoor ik niet kon remmen en vol tegen de boom aan knalde. Niks bezeerd, maar maakte me wel een stuk alerter met het remmen.
Tussen de ziplinen door was het hiken, omhoog, rotsen, omlaag, m'n conditie is echt om me voor te schamen. Haha! Maar heerlijk om weer wat aan beweging te doen.
Na 10 ziplinen en hiken kwamen we aan bij ons verblijf. Koffie en thee stond klaar op het kampvuur en mogelijkheid om te douchen; of in de waterval of 'echte douche'=beide ijskoud. Eten was weer top geregeld, na zo'n work Out list je ook wel wat! Eten elke x bestaat uit rijst, groente vlees. Na het eten hebben we nog wat kaart spelletjes gespeeld. Daarna naar je ziplinend,in het donker, naar je boomhut! Zo gaaf, je beland meteen naast je bed!
Eerste nacht niet zo goed geslapen, allemaal geluiden en hoorde de ratten lopen. Ook was het koud! En matrasje lekker hard. Maar mooi wakker worden met uitzicht tussen de bergen en waterval.
Ziplinend vanuit je kamer naar het ontbijt om 8 uur. Stokbroodje met omelet! Wachten tot 10 uur, omdat dan de zon hoger staat en je eten goed gezakt is. Weer Hiken en ziplinen, waaronder een zipline van 430 meter! Lunch bij een waterval, waar we ook lekker konden rusten.
Deze dag was een stuk zwaarder betreft hiken, dus na het eten gingen we bijna meteen al naar bed.
Laatste dag begonnen we met een lange zipline, waar je halverwege moest blijven hangen en kon genieten van het uitzicht! Ik vond het super, maar als je hoogtevrees heb is het waarschijnlijk verschrikkelijk!
De laatste hike richting het eindpunt was super zwaar, lang en vol in de zon. Was blij dat ik er was!!
Met de bus terug richting de stad en opzoek naar een slaapplek!
Een hostel gevonden en ook meteen m'n bus richting de 4000 eilanden geboekt. Deze vertrekt de volgende ochtend om 8 uur.

  • 22 Januari 2017 - 01:37

    Nathalie:

    Hey Denice, gaaf hoor allemaal. Behalve die boomcrash

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Don Det Tok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

17 Oktober 2017

Lombok Bali

17 Oktober 2017

Nusa Ceningan, Nusa Penida, Gili's, Lombok

26 Juni 2017

Bali
Denice

Ik vertrek 25 november naar Thailand. Start in Bangkok en reis daarna door Thailand, daarna Laos, Cambodja en Vietnam. En pak daarna graag Java, Bali en Lombok mee.

Actief sinds 10 Okt. 2016
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 19875

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: