Thailand met mijn zus! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu Thailand met mijn zus! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu

Thailand met mijn zus!

Door: Denice

Blijf op de hoogte en volg Denice

08 Mei 2017 | Thailand, Bangkok

Mandalay- Bangkok
Vanaf Mandalay ben ik naar Bangkok gevlogen. Een korte vlucht gelukkig. Bij het instappen van het vliegtuig ontmoette ik 3 Nederlandse meisjes die ook naar Khao San Road moesten, dus konden we mooi de taxi delen. Voor deze nacht had ik een lekker goedkoop hostel geboekt; €5. Ook heb ik meteen m'n was laten doen. Dit was namelijk in Myanmar super duur, je betaalde per stuk. Dus bijvoorbeeld 1 broek=1 dollar. In Thailand is het 1 dollar per kilo! Sochtends checkte ik vroeg uit, ben naar het hotel gegaan die ik voor Danielle en mij samen had geboekt. (Van m'n hostel naar daar was 5 min lopen;)) Ondertussen had ik contact met Danielle en ik kon ook meteen al de kamer op.

Danielle heeft 10 jaar geleden gereisd, maar New Zealand en Australië. Dus die is wel al wat gewend en voorbereid. Op dacht ik dat ik alles goed had verteld.. maar 1 ding.. je pinpas op wereld zetten. Anders wordt pinnen in Thailand lastig. Gelukkig had ze nog wat contant geld om te wisselen, dan lukte de taxi in ieder geval. En voor ik het wist stond ze in de kamer!! Eerder dan ik had gedacht, dus het opwachten op de straat was mislukt..
Maar wat is het fijn om met je zus te zijn!

Eerste dag lekker rustig aan en chillen bij het zwembad die bij ons hotel zit. Het was ondertussen al mijn 4e keer Bangkok, dus ik hoefde niet per se nog iets te zien. En na de lange reis wilde Danielle ook wel rustig aan doen. Savonds wel even een kijkje genomen op Khao San Road. En dan mag een Bucket niet ontbreken! Maar my God, al die dronken backpackers.. en die muziek zoo hard.. gelukkig met elkaar eens en niet te laat terug naar de kamer.

Volgende dag even wezen shoppen bij de H&M. Ook al gingen we voor een telefoon winkel om mijn nieuwe batterij in de telefoon te zetten. Dit konden ze helaas niet...
Savonds de nachttrein richting Koh Tao! Deze tickets had ik al online geregeld , maar moesten we alleen nog 'even' ophalen op het kantoor. Eerst een taxi om richting het station te komen.. leuk,wilde niet op meter rijden, dus eruit gesprongen. Geen 1 taxi wilde op meter rijden, dus wordt je sowieso genaaid! Thank God voor de Tuktuk! Deze reed lekker snel naar het station, daar opzoek naar het kantoortje voor de tickets. Was nog ff stressen, maar gelukkig de trein gehaald!
Na de trein met de bus naar de ferry en met de ferry naar Koh Tao.

Koh Tao
PpEn wat verschrikkelijk als je van de boot af komt; TAXI TAXI TAXI pffff
Eerst een koffie! En ff kijken waar we heen gaan. Na een stukje lopen kwamen we goedkope bungalows tegen; 300 baht per nacht = 8 eu = 4 eu pp! We mochten eerst kijken, Thaise maten dus Danielle moest bukken, zo laag was het plafond. Nee bedankt. Maar andere kamer was beter. Wel primitief; wc spoelt niet gewoon door, maar met een bakje water spoel je de wc door.. leuk detail: ik had al een tijd last van me buik, aan de dunne, dus spoelde gelukkig goed weg met het bakje.

Vervolg; had het verslag helemaal af, maar blijkbaar niet goed geplaatst..

Eerste dag hebben we op het strand gelegen bij een resort en daar ook de zonsondergang bekeken. Daar kan je geen genoeg van krijgen.
2e dag hebben we een scooter gehuurd en het eiland over gegaan. We zouden 2 nachtjes blijven, maar toch 1 erbij geplakt. Wilde graag nog naar de eilandjes aan de overkant. Met een privé bootje werden we daar de volgende ochtend naar toe gebracht. Daar aangekomen zijn we meteen naar het uitkijk punt gegaan. Lekker de trap oplopen in de hitte,dus zweet gutste lekker. En het barste van de muggen onderweg.. maar het uitzicht was super! Zie foto's ook op Facebook.

Koh Paghnan
Sochtends door naar Koh Paghnan. Dit is het eiland die bekend staat om de fullmoonparty. Maar deze was niet in de periode dat wij er waren. Dus betekend dat het super rustig is op het eiland. Dus ook restaurantjes leeg enzo. We verbleven hier in een super luxe resort. Vet mooie kamer met airco en regendouche. Bij het hotel zaten 4 zwembaden en aan het strand. Ook was hrt inclusief ontbijt. wel even lekker na 3 nachten primitief!
Savonds met de nachtboot door naar Khao Sok National park.

Nachtboot
Dit was ook mijn eerste keer met een nacht boot. Het was een soort grote slaapzaal, met dunne matrasjes, geen deken, allemaal op de lange rij. Meestal als ik snachts reis zorg ik ervoor dat ik niet zoveel drink, zodat ik niet naar de wc hoef. Danielle moest namelijk wel naar de wc. Na navragen waar de wc was, kwamen we erachter dat deze er dus echt niet was. GEEN WC! maar ze moest toch echt.. opzoek naar een creatieve oplossing.. gewapend met een lege zak chips ging ze opzoek naar een geschikte plek. Maar overal lagen mensen. Uiteindelijk vond ze beneden een emmertje. Dit werd het slachtoffer, met plas en al is deze over boord gegooid! Op dat moment moest ik al heel erg lachen. Danielle eerst natuurlijk niet. Maar later echt met tranen over onze wangen!!

Khao Sok National park
We verbleven in een bungalow in de jungle. Smiddags hadden we een kano tocht. We hoefden zelf niet te kanoën, dus lekker zitten en dom kijken. Onderweg veel vissen gezien, groot ook! En apen!
Volgende ochtend hadden we een hike door de jungle. Samen met een gids. Deze vertelde onderweg van alles, hoe hoog het water van de rivier kon komen, over insecten, blaadjes die een geur hadden enz. Ook hier onderweg hebben we weer apen gezien. Afkoelen deden we met kleding en al in de rivier. We waren toch al helemaal nat van het zweet.. toen weer terug en door naar Krabi.

Krabi
Hier zijn we maar 1 nachtje gebleven omdat we niet meteen door naar Koh Phi Phi konden. Savonds naar een markt geweest en daar hebben we allebei een zelfde armbandje laten maken.

Koh Phi Phi
Met de boot door naar Koh Phi Phi. Dit is een klein eilandje zonder scooters en auto's. Wel veel barretjes en eettentjes. Overdag op het strand gelegen. Savonds lekker nog even een drankje gehaald; Coconut met Malibu! Eerst wat kokoswater eruit gedronken en toen werd ie gevuld met Malibu. Deze hebben we in een tentje opgedronken. Potje pool gespeeld en nog een drankje. Daarna toch maar terug naar de kamer. Volgende dag namelijk om 6 uur een tour naar Maya Bay (film the beach). We wilde zo vroeg zodat het nog niet zo druk is. Het is namelijk door de film een hele bekende plek. Maar zeker mooi! Dus lukte het nog om foto's te maken zonder mensen op de achtergrond. Na 2 uur vertoeven op Maya Bay gingen we weer verder. Zo mooi! Echt blauw helder water en rotsen/eilanden. Ook een stop op monkey beach. Wat verschrikkelijk; onze gids gaf de apen koekjes en zelfs Orange juice. En alle toeristen natuurlijk foto's maken. Is toch niks natuurlijks aan? En echt super veel toeristen. En omdat ik natuurlijk na Borneo niet meer zo'n fan ben van apen, bleef ik op de boot!

Koh Lanta
Smiddags door naar Koh Lanta. Ook hier weer een mooi verblijf met zwembad. Savonds genoten van een super mooie zonsondergang.
Volgende dag scooter gehuurd en richting het noorden van het eiland. Heen reed ik met Danielle achterop, terug andersom. Opeens zet Danielle, zit eens stil! En ik dacht, wat ben je aan het slingeren. Op dat moment het besef; het is de scooter! REMMEN!! gelukkig net niet gevallen, maar scheelde niet veel.. een lekke band.. en nu? Ik liep een stukje en zag een man sleutelen aan een scooter! Wat ene geluk, gestrand precies tegenover een garage! Voor 150 baht=4eu is het gemaakt. Nu toch maar even rustiger terug rijden, schrik zat er goed in.
Dag erna toch weer met de scooter op pad. Nu richting het zuiden. Optijd ons bed uit omdat we de hele dag wilden hebben. Maar helaas moesten we onderweg schuilen voor de regen. Toen het weer droog was door naar het national park. En wat is dat mooi! Zee, strand, rotsen en een mooi uitzicht bij de vuurtoren!! Smiddags nog even bij het zwembad gezeten. En we gingen even video bellen met papa en mama! Altijd gezellig!

Bangkok
Om 9 uur het busje richting het vliegveld Krabi. Om vanaf daar door te vliegen naar Bangkok om ons laatste nachtje door te brengen. Tijdens de rit knepen we m of we wel optijd op het vliegveld zouden zijn, omdat we dachten dat we ook nog weer met de boot moesten. Maar tegenwoordig is er een nieuwe brug naar het vaste land, waardoor je veel sneller in Krabi bent.
In Bangkok zijn we savonds gedressed en wel naar een skybar gegaan. Drankjes zijn daar achterlijk duur, maar het uitzicht is top! Wel gek, laatste avond..
Om 6 uur de taxi naar het vliegveld. Danielle naar huis en ik door naar Indonesië. Mijn inchecken duurde vet lang, alles wordt nagevraagd, hoelang ik blijf. Ook bewijs van ticket dat je het land uitgaat enz.
Helaas geen tijd meer voor een bakkie. Maar kon wel helemaal meelopen naar Danielle haar gate. En dan afscheid nemen.. zwaar! Moest echt wel even traantjes laten..
Zus! Wat heb ik het leuk, fijn en gezellig met je gehad! Zo lief en ik waardeer het echt dat je deze kant op bent gekomen!!

Jakarta
Op dit moment zit ik in Jakarta. Gister geshopt. In een inmens grote shoppingmall. Ik was zelfs verdwaald! Maar de mensen hier zijn zo vriendelijk! Willen een praatje maken en zeggen gedag zonder dat ze wat van je willen. Vandaag ga ik door naar Bogor.
Want.. ik ga naar een Meditatie!! Iets wat ik al lang wilde (bucketlist)
De meditatie die ik ga doen is Vipassana. (Dhamma.org voor meer info)
Ik ben dus 10 dagen off radar! 10 dagen geen telefoon, NIET praten, oogcontact, lezen, schrijven, sporten enz. Sochtends om 4 of 5 uur wordt je gewekt door een gong. 7 uur ontbijt, 11 uur lunch en savonds wat fruit. Het gaat zwaar worden! Maar ik geef niet op!

Natuurlijk laat ik weten hoe het was..
Stiekem zit ik er een beetje tegen op.. maar wordt een uitdaging die ik graag aan ga!

Liefffssxxxx

  • 09 Mei 2017 - 12:17

    Marja Huijberts:

    Heel veel succes met de meditatie. Ik weet zeker dat het je lukt, want je ben een echte doorzetter! Dikke kus en knuffel van mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

17 Oktober 2017

Lombok Bali

17 Oktober 2017

Nusa Ceningan, Nusa Penida, Gili's, Lombok

26 Juni 2017

Bali
Denice

Ik vertrek 25 november naar Thailand. Start in Bangkok en reis daarna door Thailand, daarna Laos, Cambodja en Vietnam. En pak daarna graag Java, Bali en Lombok mee.

Actief sinds 10 Okt. 2016
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 19870

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: