Nusa Ceningan, Nusa Penida, Gili's, Lombok - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu Nusa Ceningan, Nusa Penida, Gili's, Lombok - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu

Nusa Ceningan, Nusa Penida, Gili's, Lombok

Blijf op de hoogte en volg Denice

17 Oktober 2017 | Indonesië, Nusa Lembongan

Vanaf Sanur met de boot naar Nusa Lembogan.
Ik verbleef in een 'homestay', Maar niet zo'n homestay als in Vietnam. Hier waren het soort van eigen bungalows. Samen met Marvin een scooter gehuurd en eiland over gereden. Over de gele brug naar Nusa Ceningan. Daar naar verschillende uitkijken punten geweest. O.a. blue Lagoon. Ook wilden we eigenlijk cliff springen, Maar ivm volle maan was het niet veilig omdat de zee zo wild was.
Savonds zijn we naar een fullmoonparty gegaan. Niet zo een als in Thailand, Maar meer een gewone party. Maar helaas zijn daar wel mn slippers gejat. Gek, Maar je spullen krijgen ook een emotionele waarde omdat je ze overal mee naar toe neemt..
Na 2 nachten zijn we door gegaan naar Nusa Penida.

Nusa Penida
We zijn met een lokaal bootje naar Nusa Penida gegaan. Dan kan je gaan wanneer je zelf wilt, vanaf de gele brug. Wel even onderhandelen met de prijs;) Toen we op Penida aan kwamen hebben we daar meteen een scooter gehuurd en zijn we naar een verblijf gegaan wat in de haven werd aangeraden. We hadden namelijk niks geboekt. En met de backpacks op de scooter is niet heel comfortabel! Beetje rond gereden en wat gegeten. Volgende dag wilde we opstaan met de zonsopgang, Maar omdat moment regende het. Dus helaas iets later weg. Nusa Penida is veel groter dan we dachten en uitkijk punten zijn er moeilijk te vinden. Niks staat aangegeven en bewoners spreken geen engels . Onderweg kom je ook bijna niemand tegen. Wat heerlijk, en wat is het mooi!! Wel stukken hobbelige en onverharde wegen.
Savonds in het restaurant Esther weer tegen gekomen. Ik zat in dubio of ik nog een dagje zou blijven, omdat we nog niet alles gezien hadden. Volgende dag helaas super harde en dan ook echt harde regen, Dus ik wilde zeker niet nog een dagje blijven.. mijn plan was om naar Ceningan terug te gaan en daar nog lekker mijn tijd in een infinity pool te spenderen. Maar helaas was het weer daar ook niet beter. Daar in de haven zag ik heel wat mensen wachten en met stickers Gili T op hun shirts. Ik besloot even te vragen of er nog tickets waren, en ja ik kon mee! Eigenlijk wilde ik Gili Trawangan overslaan, omdat het bekend staat als party eiland met alleen maar dronken toeristen. Maar wat kan je anders doen nu met dit slechte weer?

Gili Trawangan
Onderweg 2 Nederlandse meiden ontmoet en met hun mee naar het hostel gegaan. Zij deelden een 2 persoons kamer en ik in de dorm. Samen wat gegeten en savonds drankjes gedaan. Ook bierpong gespeeld met een zweeds stel en een australisch gaykoppel, erg gezellige avond gehad. Volgende dag ben ik naar een ander hostel gegaan, omdat ik het hier niet zo schoon en gezellig vond. In dat hostel heb ik een fiets gehuurd en ben ik het eiland over gefietst. Aan de andere kant van het eiland is het strand super mooi. Ook een super mooie zonsondergang gezien. Savonds nog weer even een kijkje genomen bij het uitgaans leven. Eerlijk gezegd niet super. Ook op tijd af (12 uur) ivm de ramadan.

Gili Air
Volgende dag de boot richting Gili air. Daar een hostel geboekt met zwembad. Zag er allemaal prima uit. Alleen gedoe met bedden. Ik wil altijd het liefst het onderste bed van een stapelbed, vraag ik altijd al om bij mijn reservering. Mijn bed bleek een boven bed dus ging terug naar de receptie. Kon toch een onderste krijgen. Dus ik mijn spullen enz op het bed gelegd. Kom ik later terug op de kamer liggen er spullen iemand anders ook op dat bed.. ik weer terug naar de receptie.. ga dan maar uitvinden wie dat is... Dus uiteindelijk lag ik nog op een boven bed omdat dat het enige bed was wat nog over was.. pff gedoe.. gelukkig maar 2 nachtjes! Air is vooral chill, rustig, je kan alles lopend doen. Veel leuke restaurantjes en mooie stranden! Onderweg hier naartoe 2 Nederlandse jongens leren kennen. Met hun savonds ook gegeten en de volgende dag op het strand gelegen, wil natuurlijk wel een beetje bruin worden;) zonsondergang vanuit een zitzak bekeken en ook weer samen gegeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Nusa Lembongan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

17 Oktober 2017

Lombok Bali

17 Oktober 2017

Nusa Ceningan, Nusa Penida, Gili's, Lombok

26 Juni 2017

Bali
Denice

Ik vertrek 25 november naar Thailand. Start in Bangkok en reis daarna door Thailand, daarna Laos, Cambodja en Vietnam. En pak daarna graag Java, Bali en Lombok mee.

Actief sinds 10 Okt. 2016
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 19883

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: