Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu

Maleisië

Door: Denice

Blijf op de hoogte en volg Denice

07 Maart 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hee allemaal,

Hier mijn verslag over Maleisië. Terwijl ik ondertussen alweer 10 dagen in Vietnam ben..

Mijn reis door Maleisië begint en eindigt in Kuala Lumpur.

Kuala Lumpur
Aangekomen op het vliegveld vroeg ik aan een jongen (toevallig nederlnds) waar hij heen moest en hoe hij daar heen ging. Ik had mij niet zo goed in Maleisië verdiept. Maar hij wist gelukkig dat je gemakkelijk met de trein richting het centrum kon. Eerst naar centraal en dan overstappen op een andere trein om op het station vlakbij mijn hostel terecht te komen. Even zoeken naar mn hostel, deze zat goed verstopt tussen de winkels met een trap naar boven.
Ik was aardig geshockeerd toen ik in Kuala Lumpur aan kwam. Wat een verschil met de rest van Azië! Overal grote shoppingmalls! En zo ontwikkeld en modern!
In het hostel hoorde ik een Nederlandse jongen (Jasper) aan de telefoon praten, dat hij zo naar de Buta Caves ging. Ik wilde daar ook wel graag heen, dus zijn we samen met de trein die kant op gegaan. We waren al gewaarschuwd dat er een festival gaande was en het erg druk zou zijn. Daar was niks aan gelogen, bom vol met hindoestanen die daar het festival kwamen vieren. We hebben onze ogen uit gekeken! Zoveel mensen en zo bizar! Mannen met haken in hun ruggen, of een grote stellage op hun schouders met een soort dartpijl door hun wangen heen. En daarmee moesten ze helemaal naar boven naar de grot/tempel!
Savonds hebben we wat gegeten op straat en zijn we naar de Twin Towers geweest. Daarna zijn we naar de bioscoop geweest. Jaa, er begon dus gewoon nog een film om 12 uur.
Volgende ochtend zag ik tot mijn grote verbazing Kasja bij het ontbijt. Een meid die ik tijdens de fietstocht door bangkok had ontmoet! Als kinderen in een snoepwinkel hebben we samen geshopt in de H&M.
Met Jasper wat gegeten en daar zijn we naar de helikopter skybar gegaan. Overdag is dit een helikopter platform, savonds een terras/bar. Na 10 uur is er een dresscode en mag je alleen naar binnen als je een fles wijn besteld. Dus ja, daar hielden we ons aan. Heerlijke wijn en een mooi uitzicht!

Volgende dag ging mijn vlucht naar Kuching; op Borneo! en Jasper ging rond dezelfde tijd naar Vietnam. Dus taxi samen gedeeld.
Op Borneo ontmoette ik Tatum. Een engelse meid van 27 die in Vietnam woont. Samen met haar ben ik naar een Oerang Oetang sanctuary gegaan. Uiteindelijk maar 1 gezien.
Volgende dag samen naar Bako National park. Je werd daar heen gebracht met een bootje en afgezet op het strand. Erg mooi allemaal! 2 dagen gehiked! Pittig maar mooi en leuk! Luchtvochtigheid op Borneo is erg hoog dus heb goed gezweten daar.
We verbleven in een hostel met 4 4 persoons kamers. Na het douchen hoorde ik wat in de ruimte van de wasbakken. Toen ik de douche uit wilde lopen zaten daar apen! Ze hadden de koelkast open gemaakt en zaten lekker te eten. Maar toen ze mij zagen begon er 1 te blazen en mijn kant op te lopen. Super ben ik weer de douche in gegaan. Toen ik weer om het hoekje ging kijken, keek de aap me ook weer zo om het hoekje aan. Dus ik weer terug in de douche tot ik iemand hoorde. Ik roepen dat ik bij de douches was en toch wel graag richting mn kamer wilde, maar dan moest ik langs de apen. Uiteindelijk, nadat een paar van het hostel met iets hebben gegooit, ben ik gewapend met en stok richting mn kamer gerend! Ik scheet in me broek, ook omdat er overal bordjes op het park staan met ; be aware of Monkey atack

Na Kuching zijn we naar Kota Kinabalu gevlogen. Daar zijn we naar Manukan, een mooi eiland geweest. Lekker hele dag op het strand gelegen en een beetje gesnorkeld.
Daarna ben ik naar Penang gevlogen en verbleef ik in Georgetown, waar je de streetart door de hele stad kan vinden. 1 dag heb ik samen met een Argentijnse meid een scooter gehuurd en zijn we eerst naar Penang Hill gegaan. Daar ging je met een treintje omhoog en had je een mooi uitzicht. Daarna verder gereden naar de Butterflyfarm.

Na Penang ben ik met de ferry naar Langkawi gegaan. Daar heb ik 3 dagen lekker rustig aan op het strand gelegen. Daarna nog 1 dagje terug naar Penang, vanaf daar ging mijn vlucht naar Kuala Lumpur.
In KL heb ik nog een poging gedaan om mijn telefoon te laten maken.
Naar dezelfde shoppingmall gegaan (vol met telefoonwinkels) en gevraagd of ze er naar wilde kijken en dat er foto's op stonden die nog nergens anders opgeslagen stonden.
Als het ze lukte om mijn telefoon te maken was het 200ring=50 eu. Als het ze niet lukte hoefde k niet te betalen. Nu hadden ze er een andere batterij in gezet. Maar dat loste niet het probleem op. Dus k vroeg hoeveel het dan was. 70 Ring. Okee prima. Dus ik leg die 70 op de bali. Is het 270. Dus ik zeg dat is niet de afspraak. Het probleem is niet opgelost want kan ng steeds mn telefoon niet op laden. Plus had ik niet zoveel geld bij me. Dus ik nam mn 70 weer mee en dacht ik ga Doei. En zei dat ik anders wel naar de atm zou. De man van de telefoon winkel liep me overal achterna. Dus ik zei meen je dit? Ik wist ff niet waar ik heen moest, maar dacht ga toch naar het hostel. Daar hebben ze een veiligheid systeem. Dus ik super snel de 2 trappen op en hostel deed de deur voor me open. En ik zei meteen lock the door!! Dus ze lieten hem niet binnen.
Eerst hier ff op de wc gezeten om na te denken wat te doen. Toen bedacht ik .. snel ff alles foto's die ik kwijt was versturen en dan de batterij terug geven. Hostel was vet lief met helpen en dat ze hem echt niet binnen lieten. En probeerde te helpen met de batterij eruit halen, maar dat is niet gelukt.

Dus; heb nog steeds die batterij, waar ik dus niks aan heb. Het de foto's kunnen versturen en heb niks betaald.. er was nog kans dat die man terug kwam, maar heb hem gelukkig niet meer gezien.
Maar poehh had flink me hart in mn keel toen die vent me overal achterna liep!

27 februari ben ik sochtends vroeg naar Hanoi gevlogen! Vietnam volgt in een volgend verslag! Op dit moment een erg strakke planning met heel veel leuke dingen!

Liefsssxxx

  • 07 Maart 2017 - 19:55

    Wil Droog:

    Wat een avontuurlijke reis Denice!Een belevenis die je nooit meer zal vergeten denk ik zomaar.Nog heel veel leuke reis momenten gewenst!We wachten rustig af tot het volgende verslag.Groetjes van ons en hou je goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

17 Oktober 2017

Lombok Bali

17 Oktober 2017

Nusa Ceningan, Nusa Penida, Gili's, Lombok

26 Juni 2017

Bali
Denice

Ik vertrek 25 november naar Thailand. Start in Bangkok en reis daarna door Thailand, daarna Laos, Cambodja en Vietnam. En pak daarna graag Java, Bali en Lombok mee.

Actief sinds 10 Okt. 2016
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 19920

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: