Hanoi, Halong Bay, Sapa, Ninh Binh/Tam Coc, Dong H - Reisverslag uit Ðông Hà, Vietnam van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu Hanoi, Halong Bay, Sapa, Ninh Binh/Tam Coc, Dong H - Reisverslag uit Ðông Hà, Vietnam van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu

Hanoi, Halong Bay, Sapa, Ninh Binh/Tam Coc, Dong H

Door: Denice

Blijf op de hoogte en volg Denice

08 Maart 2017 | Vietnam, Ðông Hà

Hanoi

27 februari ben ik sochtends om 6 uur naar Hanoi gevlogen.
In Hanoi had ik met Kasja afgesproken (in Bangkok ontmoet, KL mee geshopt) Zij geeft in de buurt van Hanoi engelse les. Samen hebben we eerst wat gegeten op straat. Dan zit je aan en klein tafeltje op een (kinder) krukje. We hebben een heerlijke dag gehad, veel gekletst, egg Coffee (typische koffie uit hanoi, melkschuim is geklopt eiwit, super lekker!) gedronken in een post it café. Savonds ook samen gegeten en zijn we gaan 'Hostel hoppen'. Een kijkje nemen in verschillende party hostels. Met het laatste hostel zijn we mee gelopen naar een bar. Ik ben echt meerdere mensen weer tegen gekomen die ik tijdens mijn reis heb ontmoet, zo leuk. De meeste zijn na Cambodja door gereisd naar Vietnam, en zijn van Zuid (Ho Chi Minh) naar noord gegaan. Ik reis Vietnam van Noord naar zuid.

De volgende dag kwam Tinda aan in Hanoi! Heb haar opgewacht bij het hostel. Daarna zijn we wat gaan eten en zijn we naar Friends travel (agency) gegaan om onze trips naar Halong Bay en Sapa te regelen.
Volgende dag vertrokken we vanaf de agency met een bus richting Halong Bay. Met een boot vaarden we tussen de super mooie rots eilanden door. Wel was het mistig en koud, maar de mist had wel wat. Een jas hadden we trouwens in Hanoi gekocht. Alles is hier een prikkie. Heb nu een Northface jas voor 16euro.
Onderweg hebben we 2 stops gehad. 1 om te kayakken en 1 om van de boot te springen en te zwemmen. Dat laatste heb ik niet gedaan. Was mij veel te koud! Ook al kreeg je een gratis biertje als je het deed, mij haal je daar niet mee over;)
Slapen deden we op een eiland. Zag er allemaal prima uit! Ik had een raampje bij mijn hoofdeinde, en keek uit over de zee en het strand!
Volgende ochtend hadden we na het ontbijt een kleine hike naar een uitkijk punt. Daarna nog even chillen op het strand en toen weer terug richting Hanoi.

Sapa
In Hanoi hadden we de tijd om even te douchen en te eten, daarna meteen door de nachtbus in naar Sapa. Volgende ochtend om 6 uur konden we uitstappen en was het 15 min lopen richting het hotel waar we ons ontbijt kregen. We werden opgehaald door een local (Mo).
Na glibberen en glijden hadden we in een hutje de lunch, daarna weer door hiken naar de homestay in Lao Chai. Dit was het huis van haar zus. Daar hebben we geholpen met het eten klaar maken; oa springrolls! Dit zou ik graag 'thuis' willen maken! Na wat happywater en een voetenmassage was ik uitgeput en heb ik heerlijk onder een super dik deken geslapen.
Volgende dag was het ontbijt op het balkon, pannekoeken en verse koffie. Deze dag was het hiken nog pittiger. Wel minder glad, maar heel veel omhoog en af en toe naar beneden. Ik vond het heerlijk, lekker in beweging en wat een mooie uitzichten!! Zoveel mooier dan dat je op de foto kan zetten. Voor Tinda werd het te zwaar, zij is met een scooter naar de lunch plek gebracht, wat natuurlijk ook een leuke ervaring is. Dan kan je heerlijk om je heen kijken, zonder te kijken waar je je voeten moet zetten;)
Na de lunch was het nog maar een klein stukje hiken en werden we met een busje terug naar sapa gebracht. Na het eten weer een nachtbus terug naar Hanoi. Daar kwamen we om half 4 aan en konden nog even verder slapen in een hostel.
Volgende dag hebben we onze trip verder uitgestippeld. Eigenlijk hou ik niet van het vastleggen, maar Tinda heeft maar 3 weken. En is toch wel leuker als we iets langer dan een paar dagen met elkaar samen reizen.

Ninh Binh werd de volgende stop. Met de bus daar heen waar we eerst 2 tempels bezochten. Sorry, vind ik geen reet aan en het barst van andere toeristen, waardoor je elkaar in de weg loopt. Daarna zijn we een stukje gaan fietsen door Tam coc, super mooie rijstvelden en bergen (Halong Bay op het land). Na het fietsen nog een stuk in een bootje, met hun voeten bedienden ze de peddels. Het was mooi, maar de gemiddelde leeftijd met deze tocht lag nogal hoog...
Savonds zijn we met de nachttrein naar Dong Hoi gegaan. Het was$20
Goedkoper als we met de 'vieze' trein zouden gaan. We waren gewaarschuwd voor kakkerlakken, ratten en rokende locals. Gelukkig was hier niks van waar, ik vond het super schoon! Schommelend heb ik geprobeerdte slapen en om half 6 waren we in Dong Hoi.

Dong Hoi
Hier hebben we 2 grotten bezocht. Paradise cave; heel groot en erg mooi. Onvoorstelbaar dat de natuur zo iets moois kan maken!
Na deze grot naar de Dank Cave; inderdaad een donkere grot. Je ging er met een zipline van 400m naar toe. In de grot een stuk lopen door de modder en aan het einde kon je in de modder zwemmen. Je bleef vanzelf drijven. Heel goor eigenlijk maar erg leuk. Na de grot een klein stukje kayakken naar de 'waterspelen'. Daar ben ik met een kabelbaantje achteruit naar beneden gegaan, tot het 'stoppunt' daar wordt je gelanceerd en maak je een salto! Leuk om 1x te doen, maar niet voor herhaling vatbaar ivm de klap die mn rug kreeg. Hierna nog even goed douchen om de modder overal vandaan te krijgen.
Daarna kregen we een drankje (rum cola, zo vervelend) en weer terug naar het hotel. De hele dag waren we een groepje van 6 nederlandse meiden. Erg gezellig!

Nu zijn we onderweg naar Dong Ha, waar we de tunnels in gaan. En daarna door naar Hue. De andere meiden zijn ook in Hué, dus vier mijn verjaardag met hun!!
Jaa die is morgen, maar 'vier' het vandaag omdat ik om 12 uur jarig ben;)

Na Hué gaan we met de easyriders naar Hoi An. Dit betekend dat we achterop de motor zitten! Ik weet niet hoelang ik in Hoi An wil blijven. Wss wel langer, hoor dat het daar zo leuk is. Dus vanaf daar zullen Tinda en ik onze eigen weg volgen.

Liefssxx

  • 08 Maart 2017 - 17:08

    Wil Droog:

    Hiep hiep hoera.Van harte gefeliciteerd!

  • 08 Maart 2017 - 23:27

    Ineke Kuilman:

    Nog eventjes en je bent echt jarig.
    Deze verjaardag zal je niet meer vergeten, wat een ervaringen heb je de afgelopen maanden al opgedaan en wat heb je al veel gezien.
    Een hele fijne dag morgen en geniet maar lekker verder de komende maanden.

  • 09 Maart 2017 - 15:08

    Klaas En Edith:

    Hoi Denice
    Wat beleef je veel en zo veel verschillende mensen
    je heb je verjaardag afgelopen nacht al gevierd van harte
    gefeliciteerd van ons en geniet er van
    GR .Opa Oma xx

  • 20 Maart 2017 - 17:31

    Adrein:

    Wat een prachtige verhalen liefs adrein

  • 21 Maart 2017 - 02:04

    Denice Huijberts:

    Bedankt allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ðông Hà

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

17 Oktober 2017

Lombok Bali

17 Oktober 2017

Nusa Ceningan, Nusa Penida, Gili's, Lombok

26 Juni 2017

Bali
Denice

Ik vertrek 25 november naar Thailand. Start in Bangkok en reis daarna door Thailand, daarna Laos, Cambodja en Vietnam. En pak daarna graag Java, Bali en Lombok mee.

Actief sinds 10 Okt. 2016
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 19920

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: