Cambodia! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu Cambodia! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Denice Huijberts - WaarBenJij.nu

Cambodia!

Door: Denice

Blijf op de hoogte en volg Denice

08 Februari 2017 | Cambodja, Phnom-Penh

Hee allemaal,

Al weer even geleden en zoveel weer te vertellen.

Don Det, 4000 islands, Laos
In totaal ben ik 5 nachten op Don Det gebleven. Daar had ik mijn eigen bungalow, aan de rivier aan de sunset kant met een hangmat. Zo heerlijk genoten! Het vorige verslag schreef ik ook vanuit die hangmat.
Eerste 2 dagen niks gedaan, lekker even uitrusten en op tijd naar bed. Wel had ik een Kayaktour geboekt. Kayakken, dolfijnen spotten; jaa ik heb ze gezien! 3 dolfijnen bij elkaar. Lunchen op een klein eilandje verder kayakken richting grote waterval. Daar werden we met een truck naar toe gebracht, knus zittend tussen de kayaks. Waterval was erg mooi, weer heel anders dan de andere watervallen die ik heb gezien.
Toen ik terug kwam van de kayaktour ontmoette ik 2 Nederlandse mannen, met hun wat gegeten en volgende dag fietsen gehuurd om het eiland verder te zien, en ook fietsend naar het naastgelegen eiland Don Kong. Tijdens een stop bij een strandje ontmoette ik een Engelde meid; Evelina. Zij was met nog een paar Engelse (Jason, Naomi, Lucy en 2 oudere mannen) over het eiland aan het fietsen. Ik besloot om met hun met te gaan en de mannen uiteindelijk ook. Savonds met dezelfde Engelse gegeten en drankje gedaan.
Volgende dag hebben we een relax dag aan het zwembad gehad en hebben we onze trip maar Cambodja geregeld. Dit kon je ook doen bij een kantoortje op het eiland, maar ik had al gehoord dat je vaak van bus moet wisselen en lange stops hebt; 13 uur onderweg bent. Wij hebben het geregeld online via een bedrijf, met z'n alle in het zelfde busje. Wij waren de grote bussen voor en zo de grens over. Gezellige rit gehad en viel me alles mee!

Siem Reap
In Siem Reap had ik afgesproken met Leon, Nederlandse jongen uit Amsterdam. Hem had ik in Pai (Thailand) ontmoet. Natuurlijk hebben we Ankor Wat bezocht. Alleen beetje dom dat we niet meteen bedekte kleding aan hadden, dat moet namelijk bij alle tempels en Ankor wat bestaat alleen maar uit tempels. Daar aangekomen moesten we dus eigenlijk kleding kopen om naar binnen te komen. Maar de prijzen waren achterlijk, dus zijn we terug gereden met de tuktuk naar het hostel om om te kleden haha, was een goedkopere optie dan wat te kopen.
Ankor Wat is de bekendste tempel met de drie torentjes. Erg mooi en er liepen ook apen rond! Na deze tempel zijn we naar de tempel met de gezichten gegaan (Bayon tempel). Daar was het zo druk met alle chinezen die natuurlijk overal foto's van maken Rn daardoor totaal niet opletten, dat ik heel snel een foto heb gemaakt en meteen weer ben weggegaan. Verschrikkelijk, zoveel toeristen.. Daarna naar Ta Prohm tempel. Dit is de tempel waarin de bomen vergroeid zijn, ook mooi om te zien. En daarna nog 1 tempel in gegaan, waar ik de naam niet meer van weet. Maar Leon en ik waren er klaar mee. Nu weet ik het zeker dat ik geen tempels meer hoef te zien.. Haha
In Siem reap was het uitgaans leven ook leuk, pub street. Lijkt ergens een beetje op Koh San Road van Bangkok, harde muziek en dansen op straat! Ook leuke nachtmarkt, maar waar net als op elke plek dezelfde kleding enz wordt verkocht: Olifantenbroeken

Phnom Pehn
Na Siem Reap hebben we de nachtbus (sleeping bus) naar Phnom Penh genomen. Super kleine smalle bedjes en je schommelt lekker heen en weer en je wordt wakker van de gaten in de weg.. Sochtends om 6 uur kwamen we aan. We konden nog niet de kamer op natuurlijk, maar was hartstikke moe. We hebben verder geslapen naast het zwembad op de loungeset. Verder hele dag ook aan het zwembad gelegen.
Volgende dag zijn we naar S21, Tuol Sleng museum, oftewel prison gegaan. Daar konden we in 10 minuten naar toe lopen vanaf het hostel. Indrukwekkend, je krijgt een koptelefoon en dan wordt alles in het Nederlands uitgelegd. Na de prison hebben we de tuktuk genomen naar de Killingfields. Ook hier weer met een koptelefoon. Ook heel indrukwekkend. Vooral de boom, daar werd uitgelegd dat de baby's aan hun benen werden vast gehouden en werden doodgeslagen tegen de boom. Je ziet overal nog de resten, botten, kleding en er is 1 gebouw met alle schedels:7 lagen op elkaar.

Kampot
Volgende dag de bus richting Kampot, we zaten maar met zijn 3en in de bus, ik lag languit op de achterbank!
Kampot was wel een leuk stadje qua eettentjes. Maar het hostel was verschrikkelijk. In elke stad in Cambodja verbleven we in Mad Monkeys hostel, deze staan goed aangeschreven, gezellig en schoon. We deden een drankje in de rooftop bar en ik ging naar de wc in onze dorm. Lagen 2 gasten, super dronken, gekotst in de wasbak, deze was dus verstopt en de wc was ook super goor, en de lucht die daar hing... Okee, het is een risico als je in een dorm slaapt maar toch.. Toch nog even uit geweest naar een club waar de muziek verschrikkelijk was, dus we hadden het snel gezien.
Toen we aankwamen in de kamer lag er iemand anders in mijn bed! Een meisje, toevallig Nederlands, mijn spullen op de grond gegooid en ze hield vol dat het haar bed was. Ik ben naar de security gelopen, maar die sprak geen woord Engels. Ik wilde vooral weten of ik in een ander bed kon liggen, zonder dat ik werd wakker gemaakt omdat ik in iemand zijn bed lag.. Nou dat gebeurde dus, Engels meisje trok me aan me arm dat ik in haar bed lag, maar iemand anders lag in mijn bed! Maar er was nog 1 bed in de dorm leeg, maar daar had al iemand in gelegen aan de lakens te zien. Engelse meid heeft uiteindelijk bij vrienden op de kamer geslapen. Volgende ochtend zijn we met zijn 3en naar de receptie gegaan en hebben we het verhaal uitgelegd. Meisje in mijn bed lag dus verkeerd. Maar ze had een briefje mee gekregen dat ze in 'mijn' bed moest, maar in het systeem stond een ander bed. Uiteindelijk hebben we alle 3 ons geld terug gekregen.
Overdag hebben Leon en ik een scooter gehuurd en zijn we door het National Park gereden. Ook erg mooi, maar ik moet zeggen dat ik door Laos erg verwend ben qua natuur en uitzichten.
Leon is gevallen met de scooter, super dom, hij was nietaan het opletten en reed op het randje van de weg , viel enn knalde tegen de vangrail. Maar even daarvoor zat ie in z'n telefoon selfies te maken, dus ik dacht meteen dat ie nog in de telefoon zat. We reden niet hard maar hij had natuurlijk evengoed pijn en wat schaafwonden.

Mijn irritatie gehalte ten opzichte van Leon groeide steeds meer. Wie gaat er nou selfies maken terwijl je scooter rijdt?! Zoveel meer dingen waar ik me aan irriteerde. Ik plan liever niet alles, hij wel. Hij zit echt continu in zijn telefoon en zeker geen gezellig gezelschap tijdens het eten. Vraagt niks en vond hem echt egoïstisch. In Phnom Penh was ik met 2 Nederlandse meiden in hun dorm omdat ze niet lekker waren, deze dorm was naast de bar. Leon wilde graag uit, dus ik berichte waar ik was. Waarop hij berichte dat ie al weg was en dat ik zelf wel kon lopen of tuktuk kon nemen. Maar Phnom Penh is de stad waar het bekend is dat je niet alleen over straat kan lopen of alleen een tuktuk kan nemen.... Dus ik ben maar bed gegaan. Volgende dag gebeurde hetzelfde. Terwijl ik aan hem had uitgelegd dat je niet alleen over straat kan enz. Ik ben met een paar andere van het hostel naar de club gelopen. Heb evengoed nog verder met hem gereisd naar Sihanoekville

Sihanoekville
Na 1 nacht Kampot zijn we naar Sihanoekville gegaan. Ik wilde eigenlijk geen hostel boeken, maar naar Otres beach en gewoon wat zoeken. Leon had wel een hostel geboekt, ik ging toch mee, helemaal aan de andere kant van de stad. Op dit moment was ik ook niet zo lekker;buikpijn en diarree.. Dus voor de makkelijke weg gekozen door met m mee te gaan. Snachts om 2 uur wakker geworden van nog meer pijn in me buik. Denk dat ik een uur op de wc heb gezeten. Volgende dag toch uitgecheckt en naar Otres beach gegaan waar we in een bungalow verbleven. Hele dag heb ik bijna niks gegeten en geslapen op een bedje op het strand. Savonds was er een super mooie zonsondergang! En kwam ik de Engelse tegen die ik op Don Det had ontmoet!

Koh Rong Samloem
Volgende dag de boot naar Koh Rong Samloem. Een klein eilandje zonder stroom en WiFi, maar zoooo mooi! Heerlijk strand, hangmatten in het water en slapen in een open dorm; geen deuren en ramen. Ook hier verbleven we in Mad Monkey hostel. Naast het hostel was er ook verder niks. Maar de sfeer was zo fijn! Ik hield afstand van Leon en ben nieuwe vrienden gaan maken. 5 Nederlandse meiden ontmoet waar ik ook hele dag mee op het strand heb gelegen, lekker kletsen enz. Zo lekker eigenlijk geen WiFi; iedereen praat met elkaar;) ik ben 3 nachten gebleven. Leon had alles al weer gepland en ik niet. Hij nam sochtends de boot om 08:40 uur. Deze zou ik ook nemen en hij zou me wakker maken. Jaa deed hij om half 9. Ik had geen zin om te haasten. Een mager gedagje kreeg ik van hem; hij zwaaide. En dan heb je 2 weken met iemand gereisd..

Ik heb rustig ontbeten en nam de boot van 11 uur. Toen ik aan kwam bij de pier zat Leon daar nog. Ik moest echt lachen! Hij met zijn geplan. En nu stond ie daar nog, zijn bus gemist naar Phnom Penh. En moest een taxi nemen omdat hij ook alweer vlucht had geboekt... Ik kom meteen door lopen naar de volgende boot naar Sihanoekville. Daar waren nog 2 van de Nederlandse meiden (Bente en Iris). Vanaf Koh Rong was ik met 2 (Hannah, Abby) Engelse meiden en een jongen (Scott) naar Sihanoekville gegaan. Met ze alle bleven we in hetzelfde hotel, met airco en warme douche! Savonds met Scott, Bente, Iris, Nick (Nederlandse) en Chris (Duits) sushi gegeten! Zo lekker!

Mijn aankomende plan; MALEISIË!!
Heel spontaan mijn ticket geboekt, omdat ik ongeveer 2 weken heb voordat ik naar Vietnam ga, waar ik met Tinda (vriendin van turnen) heb afgesproken.
Samen met Bente en Iris heb ik de bus naar Phnom Penh genomen. En morgen ochtend vlieg ik naar Kuala Lumpur!!

Dus zoals m'n moeder ook zegt; Go with the flow!

Op dit moment kan ik geen foto's toevoegen. Mijn telefoon is stuk. Volgens alle reclames enz hoort hij waterdicht te zijn. Ik had mooie foto's gemaakt op de schommel in het water op Koh Rong Samloem, maar toch water in het oplaad punt gekomen, mijn telefoon doet niks meer. Gelukkig mijn oude telefoon mee, die ik nu gebruik, en gelukkig ook nog mijn IPad, waar ik nu het verhaal op schrijf. Terwijl ik in een koffie tentje zit en een heerlijke Latte drink.

Tot de volgende x! Dan m'n verhaal over Maleisië! Zoveel zin in!

Liefssxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

02 November 2017

Eerste maanden Sydney

17 Oktober 2017

Lombok Bali

17 Oktober 2017

Nusa Ceningan, Nusa Penida, Gili's, Lombok

26 Juni 2017

Bali
Denice

Ik vertrek 25 november naar Thailand. Start in Bangkok en reis daarna door Thailand, daarna Laos, Cambodja en Vietnam. En pak daarna graag Java, Bali en Lombok mee.

Actief sinds 10 Okt. 2016
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 19899

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: